Webdesign KamstraMedia® info@porschemodels.nl
Home
Home
Home

PORSCHEMODELS

WELKOM, WILKOMMEN, WELCOME

Die-Cast models

Modellfahrzeuge

Schaalmodellen

CD & DVD

News

Nachrichten

Nieuws

Contact

Kontakt

Contact

Library

Bibliothek

Bibliotheek

Brochures

Broschüren

Brochures

Links

Links

Links

CD & DVD

CD & DVD

Om met de Panamera-zonder-extra-aanduiding te beginnen, door de toevoeging is ook de nieuwe Panamera weer met een V6-benzinemotor leverbaar. Het blok met een slagvolume van 3,0 liter is 20 pk sterker dan zijn voorganger en consumeert op papier 0,1 l/100 km minder dan zijn voorganger. De krachtbron levert 330 pk, waardoor wat vermogen betreft een trapsgewijs programma ontstaat van 330, 440 en 550 pk voor respectievelijk de V6, V8 en V8 Turbo.

LEES OOK: PORSCHE PANAMERA SHOOTING BRAKE BIJNA STARTKLAAR

VERLENGDE WIELBASIS

Dan de Executive. Deze uitvoering is de tweede carrosserievariant. De wielbasis en wagenlengte zijn vergroot om achterin de vierzitter meer bewegingsvrijheid te bieden. De assen staan 15 cm verder uit elkaar. Porsche biedt de Executive aan met de benzinemotoren V6, V8 en V8 Turbo, alsmede de hybride-aandrijflijn. Over een dieselversie wordt nog niet gesproken.

PRIJZEN

Door de komst van de V6-uitvoering daalt de instapprijs van de Panamera tot 108.000 euro. Met vierwielaandrijving komt het prijskaartje op 114.000 euro. Voor wie 15 cm extra beenruimte achterin wenst, bedraagt de meerprijs 17.200 euro ten opzichte van de achterwielaandrijver. Het topmodel Turbo Executive kost 207.700 euro.

911 GTS

Porsche Panamera , Computerillustratie Schulte Design

TRADITIONELE SEDANMARKTEN

Porsche heeft hoge verwachtingen voor beide carrosserievarianten, al is de vraag of traditionele sedanmarkten als China en de Verenigde Staten open staan voor een stationwagonachtige Panamera. Dat weten we over enkele jaren.

LEES OOK: TE KOOP PORSCHE PANAMERA VAN OUD PREMIER BALKENENDE

MSB-ARCHITECTUUR

Voor de nieuwe generatie Panamera heeft Porsche een nieuwe bodemarchitectuur ontwikkeld, die lichter is dan het huidige platform van de sportsedan. Dit zogeheten MSB-platform dient tevens als basis voor onder andere de nieuwe Bentley Continental GT (2017).

Porsche Panamera Shooting Brake, Computerillustratie Schulte Design

COVID19 CORONA

NIEUWE DATUM PORSCHE COLLECTORS DAY; Wordt verplaatst naar 2021 nadere datum wordt nog bekend gemaakt.
NEUE DATUM PORSCHE COLLECTORS DAY; wieder ausgestellt – Wir hoffen in 2021. Wir halten Sie informiert.
NEW DATE PORSCHE COLLECTORS DAY: postponed again - We hope 2021. We’ll inform you.

Meer informatie over de mogelijkheden op deze dag:
Mehr informationen und möglichkeiten erhalten sie bei:
More information about exhibition posibilities:

Porsche Model Club Europe, Henk Koop email: info@koop-co.nl
New Date to be Determined

The history of the Porsche Crest. Focus on horsepower

While the Porsche logo had already been used on the brand’s first vehicle in 1948, the Porsche Crest was not created until 1952

In March 1951, Porsche launched a competition for German art academies, offering the generous sum of DM 1,000 for the creation of a company logo. However, none of the designs met the management’s expectations. Towards the end of 1951, Ferry Porsche visited New York and was asked for a logo by the American importer Max Hoffman, with the result that work on a logo also started internally within the company.

In early 1952, Franz Xaver Reimspieß, a highly talented designer who had already designed the Volkswagen logo in 1936, created a fantasy crest. It symbolises the roots of the company and at the same time illustrates the quality and dynamics of its products, with a prancing horse taken from the seal of the city of Stuttgart depicted within the contours of a golden shield. Together with the name of Stuttgart above it, a clear commitment is made to the home of the company, while the surrounding red and black state colours and the stylised antlers are taken from the traditional crest of Württemberg-Hohenzollern. Finally, the Porsche logo forms a protective arch over the entire design.

After registration with the German Patent Office, the Porsche Crest was first seen on the horn button at the end of 1952, before being incorporated into the characteristic bonnet handle of the Porsche 356 Speedster in November 1954. As of 1959, it also adorned the hubcaps of the Zuffenhausen sports cars and, since then, every Porsche vehicle has featured this seal of quality on its bonnet.

 

In the meantime, the copyright-protected Porsche Crest has become one of the most famous trademarks in the world and may only be used commercially with the express permission of Porsche AG.